Breindrop tassen

Zo bijzonder, mijn zusje heeft haar eigen boek geschreven en uitgegeven, samen met Steven Goudsbloem, Breindrop! Het boek gaat over mentaal vastlopen, een reisverhaal over hulp en herstel. Wat een goede manier om dit topic bespreekbaar te maken. Het boek is een aanrader voor als je zelf bent vastgelopen, maar ook voor naasten, collega's & leidinggevenden en bijv. professionals in de zorg om een beter inzicht te krijgen in hoe zo reis in zijn werk gaat. Kijk voor meer informatie op www.breindrop.nl of bestel het boek bij je boekhandel.
Ruby en Steven gaan naar aanleiding van hun boek ook workshops geven en voor die workshops hebben zij grote platen laten maken van de prachtige illustraties die zij voor hun boek hebben laten maken. Ruby vroeg mij om een tas op maat te maken hiervoor, zodat ze ze makkelijker mee kunnen nemen. Natuurlijk wilde ik dat wel doen!
Ik nam haar mee naar de stoffenwinkel en liet haar zelf de stof uitkiezen. Ze snapt nu het plezier van lekker aan stofjes voelen en je voorstellen wat je er van zou kunnen maken (de rest van de creatieve genen zijn naar mij gegaan overigens). Het werden deze blitze gouden en oranje gewatteerde stoffen, lekker in het oog springend, woehoe, en in de kleuren van het boek.
Toen ik eenmaal goed ging zitten om het patroon uit te werken, bedacht ik me dat dit niet de meest makkelijke stoffen zijn om te naaien, zeker ook niet met nog een dikke laag fiberfill ertussen voor extra bescherming....Om een beetje in te komen toen eerst maar een A4 tasje gemaakt, om te zien hoe mijn machine op deze stof reageerde en de naalden. Ik had autogordelband meegekregen om te gebruiken, ook maar meteen even geprobeerd. Is het geen snoepje zo?
Daarna door naar de echte tas, en een grote ook. De platen zijn 80x62cm, dus dat zou een aardig gevaarte worden. Ik tekende zelf het patroon en bedacht hoe ik de autogordel als banden zou gebruiken. Zowel de binnen als de buitenkant zijn van de gewatteerde stof.
Hier heb je een beetje een idee hoe groot de tas is geworden en hoe hard het werken was om te tas door het keergat te krijgen, inclusief de tussenvoering. Het was een echte workout!
Maar....tada, het is gelukt en de tas is helemaal naar wens!
Die tas zie je niet snel over het hoofd haha.
Uiteraard ook even een eigen labeltje meegenaaid.
(en ongetwijfeld zal je de tas dan ook ergens zien liggen)

patroon: eigen patronen
stof: Karteris Barneveld
hengsels: autogordel


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus