Col gehaakt voor de winter

Laat de winter maar komen (of eigenlijk liever niet, want ik heb nog wel behoefte aan wat warmte van de zon), want ik heb mijn wintercol klaar!
Ik ben gisteren naar Textielstad geweest om mijn materialen te halen voor de test voor Zo Geknipt! 2 en daar verkopen ze sinds deze week ook wol. Heel gevaarlijk dus om daar langs te gaan, haha.
Voor mijn verjaardag kreeg ik het boek Puur Haken cadeau van Tialda. Het boek is geschreven door blogster Maaike van Koert van creJJtion. Mijn oog viel al snel op de leuke col die erin stond.
Ik kocht Annell Rapido Plus bollen in de kleuren van mijn winterjas. Je haakt deze col met een dubbele draad en haaknaald 7. Lekker snel (zat in een avondje in elkaar) en je kunt de kleuren leuk met elkaar combineren. Doordat je in de achterste steek haakt, krijg je leuke ribbels in de col.
In het boek staan ook nog polswarmers, die wil ik in dezelfde kleuren gaan maken, als het goed is heb ik daar nog wol genoeg voor over.

patroon: uit boek Puur Haken
wol: Annell Rapido Plus 7 bollen
100% acryl, 50 gr/83m
gekocht bij: www.textielstad.nl
haaknaald: 7 (dubbele draad) en 4,5 (rand)


Reacties

  1. Dat is een leuke col geworden, ga je als de winter komt veel plezier van hebben.
    Hoop dat het nog ff zo blijft hoor.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n snel project en mooi bijpassend bij je jas. Ik twijfel over aanschaf van het boek of het niet te puur en eenvoudig is en of de projecten iets nieuws zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik liet het liggen afgelopen week. Ik vond het weinig vernieuwend, bij de boeken die ik al heb, staan ook dergelijke patronen.
      De vormgeving en foto's zijn wel echt prachtig en puur!

      Verwijderen
  3. Wat handig zo'n snel projectje. Leuke col geworden en hij staat goed bij de jas.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk dat je er gelijk iets uit hebt gemaakt! Lekker die Col, die staat ook op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke col en mooi boek lijkt me. Haken blijft ook erg leuk om te doen.
    gr bets

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus