Een beurs vol inspiratie

Deze weken zitten vol leuke nieuwe projecten en uitstapjes. Dit maal ging ik samen met Tialda naar de La Maison Victor DIY Fashion Fair in het Belgische Hasselt. La Maison Victor is een relatief nieuw creatief tijdschrift, waarin naaien/breien/haken en andere handwerkvaardigheden worden gecombineerd voor vrouwen, mannen en kinderen. Voor elk wat wils dus!
Bij binnenkomst liepen we vrijwel gelijk door naar de workshop Fotostyling van Maaike van www.creJJtion.com en auteur van Puur Haken.
Een uur lang praten over licht, opstellingen en assescoires, maar vooral ook zelf aan de slag daarna moet fotograferen met onze telefoons van verschillende opstellingen. Zoveel nieuwe ideeen opgedaan, superleuk om te doen! Tijdens de workshop ook nog kennis gemaakt met Veetje.
Zie je het verschil met onderstaande foto 
(die een stuk minder interessant is, even los van de schaduw die je ook ziet).  

Daarna de beurs over geslenterd en de vele kraampjes bekeken. De stofjes zijn net wat anders dan in NL over het algemeen, mooi retro is helemaal in in Belgie. Om te smullen! Mooi stofje gescoord uit de collectie van Lucy has a secret bij Mondepot.be om een jurk van te maken. We hebben ook kennis gemaakt met het textielconcept van Lotte Martens, daarover later meer.

Tussendoor kwamen we Riet tegen, auteur van Zo Geknipt! 1 & 2 en hebben we samen met haar en haar moeder een kop (ice-)koffie gedronken. Zo leuk om elkaar nu in real life te ontmoeten! Dit is een voorproefje van de definitieve omslag van het boek dat in oktober verschijnt (binnenkort meer hier over het project dat ik heb mogen testen voor het boek):
Aan het einde van de dag ook nog een leuke lezing bijgewoond van www.lapatka.be over stijladvies op maat van je eigen figuur. Met een hoofd vol ideeën zijn we weer terug gereden naar NL. Voor herhaling vatbaar!

Reacties

  1. Leuk om te lezen Jos en volgens mij heel leerzaam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat was ik blij dat we toch zijn gegaan! Wat een inspiratie en wat lekker hip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk....ik koop het blad al sinds het op de markt is, en zag in de laatst editie dat deze beurs zou zijn, en Hasselt is nog niet eens zo ver weg voor mij...heb overwogen om te gaan, maar heb dus een beetje spijt als ik dit hier nu bij jou zo zie.....dat ik toch maar niet gegaan ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien hebben jullie jezelf prima vermaakt. Wat leuk om het fotografie te lezen...weer iets geleerd. :) dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Jos, ik ging vandaag met een vriendin. Jammer trouwens want ik had jou ook graag ontmoet met Tialda. Ik maak er ook nog een verslag van op mijn blog. Hou het in het oog zou ik zeggen, je zal merken dat onze dagen bijna gelijk verliepen. We hebben duidelijk dezelfde interesses !
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, we hebben ongeveer dezelfde dingen gedaan (en gekocht) haha!

      Verwijderen
  6. Leek me zo leuk om te doen, maar redelijk druk weekend en te ver af gelegen, kon ik niet gaan... Je doet me verwateren met je leuk bericht! Ik hoop stiekem dat het wat dichter bij me thuis plaats vindt!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi inzat recht. Tegenover je bij de workshop van de fotostyling. Ik had een groene golf aan! Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat jullie de afstand er voor over hadden om naar de beurs te komen.Zelf ben ik ook naar de workshop van foto styling geweest en heb ook leuke zaken bij geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een leuke ervaring zo te zien. Voor mij was het niet te doen afgelopen weekend met een jarige tiener. Leuk zo'n fotografeer workshop !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus