Lekker fout

Toen ik dit leuke stofje zag liggen wist ik meteen dat ik er een leuk/fout kerstshirt van wilde maken. Hier word je toch vrolijk van!
Ik gebruikte een van mijn favoriete patronen, de 'Painted Canvas' uit Ottobre Woman 2/2016, en verbouwde 'm dit maal wat meer en anders. Ik diepte de hals nog verder uit en maakte een schuine deelnaad bij de schouders.
Tis wel kerst natuurlijk en de print is ook 'fout', dus dat vroeg om nog meer 'over the top' afwerkingen. Ik stikte zilver glitter paspelband bij de schouderpas en ik versierde de mouwen met nog meer glitters. Ik kon niet kiezen tussen zilver biasband en een fluwelen band met pailletten, dus nam ik allebei mee naar huis. Uiteindelijk heb ik ze op elkaar gestikt en samen verwerkt. De mouwen van dit patroon zijn aan de korte kant, dus stikte ik ook nog een extra randje onderaan voor extra effect (en lengte).
Ik ben echt helemaal blij met dit shirt, ik heb me lekker uit kunnen leven. Normaal gesproken maak ik vaak een shirt van 1 stofje, nu ben ik lekker aan het knippen en plakken en combineren geweest, dat smaakt naar meer!
 Ik ben klaar voor de feestdagen.

patroon: shirt 2/5 Ottobre Woman 2/2016
maat : 50, 6 cm verlengd , mouwen extra beleg
stof: tricots van Karteris Barneveld
fournitruren: Van den Broek Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus