Geometrische motieven haken: sjaal

Drie keer is scheepsrecht! Ik ben drie keer opnieuw begonnen met deze mooie Unikat bol van 100Farbspiele die ik een paar jaar geleden al kocht.
De eerste poging (en tweede ook trouwens), was de Stormy Day van Scheepjes. Ik begon ermee op vakantie in Griekenland vorig jaar. Voor wie mijn haakkunsten kent, die weet dat tellen niet mijn sterkste kant is....
Als snel liepen het aantal bolletjes aan de linker en rechterkant behoorlijk uiteen...uithalen dus. Hoopte dat een zelf bedachte rechthoekige variant beter zou gaan (tot ergens in de 60 tellen per keer moet toch lukken), maar dat was toch ook niet echt mijn ding. Bovendien ben ik toch van de wat strakkere ontwerpen heb ik gemerkt.
Deze zomer ging het boek Geometrische motieven haken van Joke Decorte mee in de koffer naar Kreta. Poging nummer 3 moest toch lukken! Ik koos voor een eenvoudig patroon, omdat het verloop van de kleuren al genoeg de aandacht naar zich toetrekt. Het werd de 'Venezia'. 

Ik besloot het patroon niet in de breedte van de sjaal de maken, maar in de lengte. Als je het patroon eenmaal er goed in hebt, heb je het boek niet meer nodig. (Ik zag net dat je nu ook de patronen uit het boek los kunt kopen, zie hier).
De eigenaresse van het huisje houdt ook van haken en we hebben met handen en voeten over de filet haken techniek gesproken, want zij was ook weg van de ontwerpen. Bijzonder was dat zij ook een stukje aan deze sjaal heeft meegehaakt!
De sjaal is klaar nu, ik moet 'm alleen nog blokken, maar ik wilde 'm hier toch al laten zien! Superleuk en goed te doen en een mooi resultaat. 
patroon:  Venezia uit Boek 'Geometrische motieven haken' 
900m, 50% katoen / 50% acryl
haaknaald: 3,5

 

Reacties

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus