Lingerieweekend

Afgelopen weekend was het weer tijd om samen met 29 andere lingerie maaksters een heel weekend achter de naaimachine te zitten en te doen waar zin in hadden: lingerie maken van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Eten & drinken was geregeld, alleen af en toe even corvee (net als op een echt kamp haha).

Slapen ging me wat minder goed af, maar ja, dan kan je om 05.15u van de slaapzaal gewoon naar de naaizaal lopen!
Of de volgende nacht nog vroeger gezellig een kop thee zetten en kletsen met een andere nachtbraker, alhoewel deze tafelgenote niet zoveel terug zei daarna...
We zaten midden in de bossen en af en toe kwamen de schapen ook even een kijkje nemen:
Het was een productief weekend:
Als eerste maakte ik een boxer voor Jan. Op onze facebookgroep Ladies of Lingerie & Design hebben we het thema 'Sweet Candy', daar past dit stofje en elastiek wel bij toch?
Daarna maakte ik een proefmodel van bralette Poppy van House Morrighan, een patroon dat ook voor grote maten geschikt is (zowel voor range in cups als voor omvang).
Daarna ging ik aan de slag met een volgend setje in het thema 'Sweet Candy': vorig lingerie weekend pakte ik een roze mesh met witte polka dots van de ruiltafel en kocht ik een mooie witte lycra met een geometrisch werkje. Voor dit lingerie weekend ging ik nog even naar Kantje Boord in Amsterdam en kocht daar blauw picot om het zoete nog meer naar voren te laten komen.
Bralette nummer 2 maakte ik dus in het thema 'Sweet Candy'. Ik pakte de cups een maat groter dit maal, dat zat veel beter. Wel ga ik bij de volgende de maagband minder hoog maken om omklappen te voorkomen.
Ik maakte er twee slips bij van mijn favoriete patroon, de Aphrodite van de Lingeie Academie. Aan de tweede slip voegde ik ook nog een stukje kant van de ruiltafel van dit jaar toe, dat maakt zo'n weekend ook zo leuk, je komt op combinaties die je anders niet zou maken.
Als laatste begon ik aan mijn setje voor het thema 'Indian Summer' van onze facebookgroep Ladies of Lingerie & Design (ik liep nog een paar thema's achter hmhm...) Vorig lingerie weekend kocht ik een prachtige oranje lycra met bijpassend kant. Deze kleur deed me denken aan de oranje bladeren in de herfst. Ik kocht er helblauw picot en schouderband bij, dat deed me dan weer denken aan de mooie blauwe luchten in oktober / november tegen de oranje kleur van de herfstbladeren als het mooie warme dag is.
De slip voor het thema is af. Op de ruiltafel lag een oranje net stofje, dat ik ook, niet gepland, verwerkte in de slip en in de BH. In de BH gebruikte ik ook rode powernet, in de kleur van herfstbladeren. De BH is nog niet helemaal klaar, die moet ik nog verder afmaken.

Al met al weer een heerlijk, inspirerend en gezellig weekend, op naar de volgende!




maat: maat 20 band, cups C/D en DD/E
stof: tricot, lycra van vorig lingerie weekend, mesh van ruiltafel 
*
maat: 3XL (46/48) met kleine aanpassingen
stof: lycra van vorig lingerie weekend en mesh van ruiltafel
*
patroon: boxer Matthew uit LMV 2/2019
maat: M met kleine aanpassing
stof: tricot
*
patroon BH: Danglez DB4
maat BH: 100D met aanpassingen
lycra & kant: van vorig lingerie weekend 
fournituren: Kantje Boord Amsterdam


 

Reacties

  1. Wauw ik vind het knap! Ik ga dit aan mijn dochter laten zien, die werkt in een lingeriewinkel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus