Sokken haken

Sokken haken staat al zo lang op mijn verlanglijstje! Breien is niet mijn ding, haken des te meer. Ik kwam dus toch weer in de verleiding om dit boek Sokken haken a la Sacha van Sacha Blase van Wagtendonk te kopen toe dat onlangs uit kwam. In het boek staan verschillende patronen voor huissokken. Ze zijn niet zo dun als gebreide sokken om zo in je schoenen te dragen, maar dat hoeft van mijn ook niet. Zodra ik thuis kom gaan bij mij altijd meteen mijn schoenen uit en een paar dikke sokken aan.
Het was even stoeien om de slag te pakken te krijgen, ik ben slecht in tellen en heb altijd moeite om steken elkaar te onderscheiden. Ik heb het patroon voor mezelf uitgetekend (in het boek staat alles uitgeschreven) en er zelfs de anatomie van een stokje erbij gehaald en zowaar, het kwartje is gevallen! Door de reliëfstokjes is het een heel rekbaar geheel geworden. Ik kan niet wachten tot ik wat verder ben, kijken hoe de pasvorm is!
patroon: Sok Kattenoog uit Sokken haken a la Sacha
maat: Medium (40-44)
garen: Lang Yarns Jawoll Superwash grijs 83.0003
gekocht bij: Wolwinkel Elitt in Amersfoort
haaknaald: 3.5mm


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus