Linnen lente top (#week16)

Na het stippen en mondkapjes naaien, tijd voor weer een wat groter project achter de naaimachien: een lente top van viscose linnen! Simpel projectje, maar wel leuk om te doen en ik word zo vrolijk van de bloemetjes.
Ik zag vorige week de nieuwe Burda Plus voorjaar/zomer 2020 in de winkel liggen en omdat ik geen grote maten patronen in huis heb (hmhm) heb ik die meegenomen. Ik zag een paar leuke patronen als de tuniek die ik nu gemaakt hebt, de blouse, broek en ook de jurk (ik ben helemaal into blousejurken, net als bloemetjesprints). De jumpsuit van de voorpagina vind ik ook erg leuk, maar daar heb ik echt het figuur niet voor.
Het patroon valt erg groot. Met nameten bleek dat al een beetje, maar ik heb m toch maar gemaakt om te zien hoe 'ie verder valt. Onder is prima, boven moet ik toch echt een maatje kleiner hebben ondanks de maattabel.
De halslijn heeft een mooie vorm en voor de bewegingsvrijheid heeft de tuniek splitjes. De 3/4 ietwat uitlopende mouwtjes maken het geheel af. Voor herhaling vatbaar, het patroon heb ik inmiddels al aangepast met bovenmaat een maatje kleiner.
patroon: tuniek 404 Burda Plus voorjaar/zomer 2020
maat: 54
stof: Viscose linnen Driessenstoffen.nl


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus