Oeps (#week17)

Ik wilde al heel lang een shirt voor Jan maken met vlakken. Op Pinterest heb ik leuke voorbeelden verzameld en dit patroon van Makerist heb ik ook liggen om de A4tjes van aan elkaar te plakken. Geen zin om eerst te knippen en plakken, dus besloot ik zelf het favoriete Föhr patroon asymmetrisch in te tekenen.
Alles liep op rolletjes, al merkte ik tussendoor wel dat ik steeds moeite had om goed de schoudernaden te kunnen bepalen. Het shirt viel steeds anders dan verwacht. Toen ik helemaal klaar was en alles nog even streek zag ik waarom dat was.....Ik bleek de asymmetrische lijn op het achterpand ingetekend te hebben ipv op het voorpand. Ik heb dus twee achterpanden aan elkaar genaaid!? %$((^(^&)
Met biljarten vroeger was de uitspraak "Idee een 10, uitvoering een 1", dat is hier ook van toepassing hmhm. Nou ja, het idee ga ik in ieder geval hergebruiken. Kijken of er nog wat aan dit exemplaar te redden valt of dat het op de stapel gaat voor een chemomutsje of boxershort. Het houd je van straat zeg maar....

patroon: Farbenmix Föhr
maat: XL met hals zonder naad en 4 cm verlengd
stof: tricots Karteris Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus