Jaarchallenge : Oktoberfest

De opdracht voor de Jaarchallenge 20/21 voor oktober was de volgende: "Maak een kledingstuk van een stof dat je al (lang) hebt liggen, met een (gratis) patroon dat je nog nooit gebruikt hebt en gebruik hierbij biaisband of een (elastisch) randje." Ik had daar wel een idee bij!
  1. een stofje dat ik al heel lang had liggen: een rode geborduurde fleece die ik volgens mij al ergens in de jaren 90 heb gekocht....
  2. een (gratis) patroon dat je nog nooit gebruikt hebt: het gratis patroon van Sinclair, de Harper Cardigan
  3. gebruik biaisband of een elastisch randje: laatst kocht ik in de uitverkoop een stapeltje tricot biaisbandjes in verschillende kleuren voor weinig.
Ik koos voor de cropped version van de Harper. Toen ik van de zomer dit jasje op het blog van Sewing a la Carte weer tegenkwam wist ik zeker dat ik 'm wilde maken. Ik houd van dit soort jasjes met een eenvoudige (maar doeltreffende) belijning.
Ik koos voor deze fleece uit mijn voorraad, lekker om een vestje te hebben dat je makkelijk even aantrekt (en ook weer uittrekt als je het weer te warm hebt haha) en ideaal om het patroon mee uit te proberen. Om aan de opdracht te voldoen verwerkte ik roze biaisband in de hals. Omdat mijn naaimachine voor een beurt weg is, naaide ik dit vest op mijn Singer Melodie en maakte ik ook meteen allerlei restjes garen en spoeltjes op, Use What You Have!
Ik ben blij met de pasvorm, ik ga dit patroon zeker meer gebruiken. Alleen de mouwen ietsje inkorten, voor de rest prima! Voor volgende maand is de uitdaging "Maak een kledingstuk voor de feestdagen (mag voor jezelf zijn of een gezinslid)". Eens kijken wat ik daarvoor ga maken....
maat: 22->24
stof: UWYH fleece uit eigen voorraad


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus