Long time coming: blouse (#week14)

Long time coming....met recht....ik was op naailes bezig met deze blouse in februari/ maart 2020 toen we plotseling in lockdown moesten vanwege corona. Al die tijd heeft de blouse half af op een haakje gehangen hier om af te maken op de eerst volgende les....die moet nog steeds komen. Ik hoop dat we toch echt weer samen mogen komen na de zomer!
Geïnspireerd door de SewINGE Wardrobe 2021 challenge heb ik besloten de blouse nu toch zelf maar thuis af te maken. Alleen de mouwen moest ik eigenlijk nog afmaken en de knopen er nog aan. Waar ik alleen niet aan gedacht had is dat de mouwen  al die tijd in een donkere tas hebben gezeten... kleurverschil ..... met wassen is het iets minder geworden, hopelijk kan wat oxi action nog wat meer uitrichten.
Het patroon is de blouse 19 uit de Knipmode van december 2019
Ik maakte eerder van dit patroon ook al de jurk/tuniek variant die ik nog steeds met veel plezier draag.
Ik liet de ruffles weg van het patroon en besloot na een mislukte poging met smock elastiek om de manchetten gelijk te maken aan die van de jurk. Ik nam de zijnaden wat in, met de ietwat stijvere poplin was dat wat teveel van het goede anders. Verder geen aanpassingen gedaan. Zowaar, dit is mijn eerste blouse ooit!
Ik zag enorm op tegen de knoopsgaten, die ging ik altijd uit de weg. Waarom eigenlijk, was prima te doen met de knoopsgatenautomaat op mijn machine! Geen excuus meer dus voor de toekomst.
Ik heb een hekel aan knopen aanzetten, laat ik nou een apart programmaatje op mijn machine hebben zitten waarmee je knopen aan kunnen zetten. Geen apart voetje nodig, gewoon zo en de machine doet de rest. De standaard steeklengte was meteen goed, dus ik hoefde niets aan te passen, alleen maar gas geven! Nog een reden om voortaan toch echt gewoon mijn eigen blouses te maken.
Ik kan meteen weer een onderdeel van mijn bingo kaart afvinken voor de #SewingBingo2021
long time coming, meer dan een jaar om precies te zijn!

maat: 52->54 met aanpassingen


 

Reacties

  1. Nee, helemaal niet! Ik zet graag knopen aan!1 Leuk werkje tijdens het koffie drinken of zo!! Aan de tassen die ik maak, zet ik ook vaak aparte knopen aan, gewoon voor de sier!!
    Heb ik altijd graag gedaan, zo'n kleine frutselwerkjes!!

    Leuk dat je bij me langs kwam!!

    Iedereen gezond? Ik hoop het maar!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus