Boxer met de cover (#week19)

Tot nu toe maakte ik boxers altijd met de naaimachine en lockmachine. Om de naden een extra accent te geven gebruikte ik dan de honingraat steek op mijn naaimachine. Een poosje terug deed ik dat nog met deze boxer van restjes tricot (bijdrage week 17 voor de 52 Week Sewing Challenge) in grijs:
Nu ik mijn cover heb werd het natuurlijk tijd om de uitdaging aan te gaan en die mooie siernaden met de cover te maken en om ook de pijpjes te doen met de cover zodat ze maximale stretch hebben en er mooi uit zien.
Hier komen twee uitdagingen bij elkaar, die van week 19 van de 52 Week Sewing Challenge ('Face a sewing fear') en het kledingstuk voor de maand mei van de SewINGE Wardrobe 2021. Mijn eerste werkstuk met de cover ging aardig goed, maar deze boxer zaten er toch wel wat meer haken en ogen aan had ik zo het idee (en dat bleek ook wel)...verschillende materialen, meer lagen op elkaar en niet rechte lijnen... Ging niet helemaal zoals ik wilde de eerste keer.....
Maar de aanhouder wint. Nog niet 100% regelmatig, maar al een stuk beter!
Ik gebruikte de tweede keer de CoverINGE of INGEgeleider
die zorgt ervoor dat je recht kunt stikken en dat de hoogteverschillen worden overbrugd:
Ik word zo vrolijk van die gecoverde naden en dan helemaal in het rood!
De stoffen zijn restjes van een shirt dat ik vorige zomer voor Jan maakte 
maar volgens mij nooit op mijn blog gepost heb, uiteraard een Farbenmix Föhr

patroon: boxer Matthew uit LMV 2/2019
maat: M met kleine aanpassing
stoffen: tricot van Karteris Barneveld

patroon: Farbenmix Föhr
maat: XL met hals zonder naad
stof: tricot Karteris Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus