Samen creatief in Austerlitz

Het is alweer twee weken geleden dat we voor een tweede weekend bij elkaar waren in Austerlitz. Dit maal een naaiweekend, dus lingerie, maar ook kleding, tassen, wat je maar wilde!
Dit maal ben ik een van de organisatoren van het weekend en we hebben de deelnemers gevraagd allemaal een wit shirt mee te nemen waar wat opgestreken kan worden...Ik besloot om zelf een wit shirt te maken en ik koos voor een van mijn favoriete patronen: blouse met kraagje M2059 uit My Image 21. Ik maakte m al eerder met polka dots en met grijze lycra. Ik verstevigde het kraagje weer netjes, dat valt toch mooier! Voor alle deelnemers had ik de namen met de cameo gesneden en hartjes met een kledinghanger erin die ze op hun shirt konden laten drukken. Voor mijn mede organisatoren en mijzelf maakte ik er ook nog schaartjes bij.
Op de achterkant maakte ik een opdruk die ik bij een paar deelnemers van een ander weekend voorbij zag komen, zo leuk!
We kregen via een van de deelnemers allemaal een cadeautje van Mevrouw Jett, wat lief! Ik ga er een leuke trui of jurkje voor The Foundation for Kids voor maken, dan kan ik deze gulle gift via mijn creapower weer doorgeven!
Tijdens het naaiweekend startte ik met een nieuw patroon uit mijn enorme patronenvoorraad: de Regem van Sofilantjes. Dat patroon was al lang op de markt voor kinderen, en nu ook voor volwassenen! Ik had een zwarte katoenen tricot mee en een leuk tricot met nummerbordenprint die ik op de stoffenmarkt heb gekoct einde van de zomer. De stof viel in de smaak, diverse mede weekendlingen maakten er leuke boxers van voor hun mannen en kleinkinderen!
Ik wilde ook graag de Clemence sweater van Fibremood eens proberen, ik vind de mouwen zo leuk! Ik koos voor een niet al te stevig stofje dat al jaren in mijn voorraad ligt om een proefje te maken en wat is ie leuk geworden! Ik verlengde'm zo wie zo al 5 cm liet de zijnaden nog wat extra uitlopen.
Heel veel meer is er niet uit mijn handen gekomen dit weekend, maar het was in ieder geval weer heerlijk om samen bij elkaar te kunnen zijn!
patroon: My Image 21 Blouse M2059
maat: 52 + 5 cm verlenging
stof: viscose tricot Karteris Barneveld
*
maat: 46
stof: zwarte katoenen tricot Driessenstoffen.nl
stof: katoenen tricot nummerplaten Stoffenbeurs Amersfoort
*
maat XXL->XXXL + aanpassingen
stof: gebreid iets uit mijn voorraad van lang geleden


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus