Mini mouse polka dot (#week46)

Ondanks mijn Use What You Have periode dit voorjaar/zomer/najaar kijk ik in de winkel toch altijd even in de zelfmaakmodebladen. En zo kon ik de My Image 21 toch niet laten liggen, ik zag daar een paar leuke patronen in, waaronder een blouse/shirt met een kraagje. Niet te moeilijk te maken en heeft door het kraagje toch een heel ander effect.
Het patroon is voor niet rekbare stoffen, maar ik was beetje lui, dus ik dacht, ik probeer het gewoon met rekbare stof mijn eerste exemplaar. Op zoek naar een specifiek stofje kwam ik deze polka dot punta di roma tegen van Driessen die ik al een poos in mijn voorraad heb, die is leuk!
Ik verlengde het patroon meteen 5 cm (naar 74cm) en controleerde of ik zonder de achtersluiting kon, ja dus. Ook makkelijk haha. Het patroon zit zo in elkaar en het kraagje is ook makkelijk te doen.
Wat ben ik blij met dit patroon, het is toch net even gekleder dan een tshirt en draagt lekker. In deze corona tijden mooi gekleed voor een online meeting en lekker te dragen met een spijkerbroek eronder!
patroon: My Image 21 Blouse M2059
maat: 52 + 5 cm verlenging
stof:  punta di roma Driessenstoffen.nl


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus