Cashmerette Concord tshirts (#week45)

Gisteren had ik zin om een t-shirt voor mezelf te maken. Ik maak vaak wijde shirts om mijn buik te verbloemen, maar daar ik vond dat het toch een keer tijd was voor een meer aansluitend shirt. Ik las een poosje terug deze blog van de ontwerpster van Cashmerette over 'negative ease' en waarom je je niet lekker voelt in bepaalde patronen. Haar Concord shirt heeft 'negative ease'  bij de buste, heeft overwijdte bij de taille en is aansluitend bij de heupen, dat geeft toch een ander aanzicht. Ik ga het maar gewoon proberen, het patroon ligt hier al heel lang te wachten om een keer gemaakt te worden!
Ik gebruikte een vrolijke tricot met vogeltjes en polka dots die ik laatst toch niet kon laten liggen in de opruiming... Ik koos voor 3.4 mouwen en en uitgediepte hals. Ik gebruikte maat 24CD/30/24. Ik corrigeerde nog wat in de zijnaden tussen de taille en heup, net als bij mijn Cashmerette Appleton zat dat een rare uitstulping die ik niet nodig heb.
Ik had de smaak zo te pakken dat ik meteen nog een shirt maakte. Dit maal de variant met het leuke account bij de mouwen. Ik verkortte de lengte van de panden met 5 centimeter, dat geeft het shirt ietsje meer pit. Wat ben ik blij met dit shirt!!
De stof is prachtig van kleur en motief en met de zwarte accenten is het helemaal leuk. En mijn eigen knoopjes maken het natuurlijk helemaal af!
Nu nog een keer de V-hals maken. Ik heb er in ieder geval een mooi basisshirt bij, 
en zowaar, niet zo wijd!
maat: 24CD-> 30 -> 24 met aanpassingen
stof:  tricot Karteris Barneveld


 

Reacties

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus