Laatste creaties van 2022

Met toch nog even 2 dagen vrij op de drempel van het oude jaar had ik nog even lekker wat tijd om extra achter de naaimachien te kruipen en nog een slip en warm vest te maken (zal je net zien dat het vandaag de warmste Oudjaarsdag ooit gemeten is haha)
Tijdens een gezellig dagje naaien bij Tialda waagde ik me aan de Seamwork Fable, een slip met kanten inzet bij de benen. Ik verzamelde wat restjes uit mijn voorraad en besloot om een 22 'out of the box' te maken. Ik maakte een fout met het kant aanzetten en worstelde met hoe het kruis aangezet moest worden.....niet mijn fraaiste naaiwerk, dus strategisch op de foto gezet haha. De slip is echt aan de grote kant, daar zal ik echt nog het nodige aan moeten sleutelen. Of ik dat ga doen weet ik nog niet, denk niet dat die patroon goed bij mijn figuur past (vooral bij mijn buik). Maar goed, toch geprobeerd en wie weet pas ik het idee wel toe op een goedzittend ander patroon in de toekomst.
Ik ben ook begonnen aan mijn Winter Garderobe '22/'23. Ik kan wel een lekker warm vest gebruiken nu we de verwarming toch wat lager hebben staan. Ik besloot de Sinclair Harper Cardigan te maken, dit maal de langere versie. Ik maakte eerder al twee 'cropped' versies die ik graag draag. Ik kwam een lap tegen die ik van de ruiltafel heb meegenomen tijdens een naaiweekend, een donkergrijze, zware, gebreide stof met kabels. Omdat ik niet voldoende had voor het hele patroon, zocht ik er een lichtgrijze zachte stof bij uit mijn voorraad. Ik ben zoooo blij met dit vest, meteen maar aan gedaan vandaag!
Net al even mijn stoffenvoorraad ingedoken om een bijpassend zwart shirt te maken, meteen zorgen dat ik combineerbare items maak! En ook stof voor een patroon voor Jan uit mijn voorraad gevist, ik ga 2023 goed beginnen!

patroon: Sinclair Patterns Harper Cardigan classic length (gratis)
maat: 22->24
stof: ruiltafel & eigen voorraad

maat: 22
stof: restjes uit eigen voorraad


 

Reacties

  1. Ik ben met veel aandacht komen kijken naar jouw Harper....omdat het patroon hier ook in de wachtlijst staat. Maar omdat de winter naar zijn einde loopt , twijfel ik nog of ik een dikkere tricot versie zal maken of meteen de versie in stretch kant, die ik voor ogen heb. Na het zien van jouw exemplaar denk ik dat het nog de winterversie zal worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen dat ik je heb kunnen inspireren met mijn Harper! Ik draag 'm erg vaak moet ik zeggen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus