Wrap up 2022

Op de Seamwork community kwam een leuke post voorbij. Laura gaf aan dat veel tech bedrijven een 'wrapped' feature hebben, waarbij ze aan het einde van het jaar het jaar voor je samenvatten. Spotify was een van de eersten die  dat deed. Ze vroeg zich af hoe 2022 Sewing Wrapped er dan uit zijn zien...... En dus bedacht ze aan paar leuke categorieën en vroeg iedereen die in te vullen. 
Tried and true: my most-used pattern of 2022
Ik heb twee patronen in 2022 die ik het vaakste gebruikt heb, dat is de Ellie and Mac Grow with me PJs (voor de pyjama's die ik gemaakt heb voor The Foundation for Kids) and de Love Notions Luna Loungewear (ik mocht dat patroon testen en heb meerdere items gemaakt).

Fabric fave: my most-used fabric
Ik ben echt een stretch girl! Kom maar op met tricot en lycra!

My colour: my most-used colour
Daar is niet echt een lijn op te trekken, denk dat 'prints' het beste antwoord is. Ik val in de stoffenwinkel altijd op de felle en drukke prints en die zie je ook in mijn enorme stoffenvoorraad terug.
My style: the garment I sewed most often
T-shirts. 
Top tool: the tool I couldn’t live without
Ik vind de magneetjes voor op de schaar om naden te knippen echt een super uitvinding! 

Most worn: the garment I wore since it came off the machine
Dat zijn mijn Big lady tasja Sweater Dress en mijn laatste lingeriesetje
                

Most proud: the garment I never thought I’d make
Ik heb dit jaar niet echt iets gemaakt waar ik super trots op ben. Door fysieke en persoonlijke omstandigheden heb ik vooral eenvoudige projecten gemaakt in de tijd dat ik wel achter de naaimachine zat. Wat ik wel heel leuk vond, is dat smocken met de naaimachine nu als een zonnetje gaat. Ik had die techniek nodig tijdens het testen van de Itch to Stich Fisterra. Mijn all time proud of is mijn 2021 Itch to Stitch Lagan coat. Elke dag dat ik 'm aan heb geniet ik met volle teugen en glim ik van trots.

Uitdagingen 2022

Als we dan toch aan het terugkijken zijn, dan ook maar meteen kijken naar de Uitdagingen 2022 die ik me aan het begin van het jaar gesteld had. 2022 is door fysieke en persoonlijke omstandigheden niet mijn meest productieve naaijaar geweest en met het weer openen van de samenleving ging tijd op aan andere activiteiten....maar er is nog wel wat van onder mijn naaimachine en haaknaald vandaan gekomen. In totaal was 48% van mijn 2022 creaties met een nieuw patroon en naaide ik meer dan 70 meter stof weg (en kocht ik bijna het dubbele).
  1. 52 Week Sewing Challenge  + UWYH + 75% projecten met nieuwe patronen
  2. Patroon Challenge UWYH
  3. Wardrobe with a plan
  4. SewINGE Wardrobe
Voor de 52 Week Sewing Challenge ben ik blijven steken op 37 van de 48 om in te zenden. De helft van de creaties was 'Challenge Accepted'. 
Voor onze eigen Facebookgroep Patroon Challenge UWYH maakte ik 3 van de 8 thema's en voor de SewInge Wardrobe Challenge bleef ik steken op 5 van de 12.

Mijn Wardrobe with a plan heb ik eind6 van de voorgenomen 20 kledingitemse van het jaar nieuw leven ingeblazen en ga ik volgend jaar echt oppakken. Ik heb 5 van de voorgenomen 20 kledingitems gemaakt die ik voor 2022 had opgeschreven.


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus