Nog een UFO klaar

De Cashmerette Wexford lag al sinds augustus geknipt klaar om te naaien....deze Cashmerette Carlyle lag zelfs nog langer op mijn naaitafel....sinds april hmhm. Tijd om dus nog wat losse eindjes af te werken voor het einde van het jaar.
De Carlyle is te combineren met de Concord, die maakte ik al vaker. Leuk om te combineren met de pof mouwen, of de afwerking van de Concord. Ik begon met de basis van de Carlyle, met de vierkante hals en 'gewone' mouwen.
Op basis van mijn ervaring met de Zandvoort shirts en de Wexford, zou ik nu kiezen om een 20E/F of 20G/H te knippen, maar aangezien de patroondelen al op mij lagen te wachten sinds april, maakte ik de 22E/F-> 30 -> 24 + 6 cm verlenging. Ik vind de hals en gedeelte boven de buste te wijd en de buste zelf te strak.
De vierkante hals ging er niet meteen goed in. Gouden tip van mijn naaijuf om de halslijn echt te naaien op de shirt kant (en niet op de beleg kant), zodat je de knip ook echt goed kan zien en de plooi goed kan leggen als je de hoek om gaat. 

Nog een beetje tweaken aan de Concord en Carlyle, maar dat komt vast goed.

maat: 22 E/F-> 30 ->24 + 6 cm
stof: Polkadot tricot Megastoffen.nl
stof: effen katoenen tricot van Karteris Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus