Wardrobe with a plan 2022

In 2015 schreef ik mijn Wardrobe with a plan post en in 2011 deed ik al een keer een kleurenadvies sessie. Ik zat vandaag lekker een beetje te koekeloeren op de site van Mood Fabrics en werd daar getriggert door hun post over een capsule wardrobe. Jammer dat ik daar destijds niet meer echt wat mee gedaan heb (behalve dat ik let op de kleuren die binnen mijn winterpalet vallen). 

Sustainably Chic geeft de volgende definitie van een capsule wardrobe:
"A capsule wardrobe is a limited selection of interchangeable clothing pieces that complement each other. These are often classic pieces that do not go out of style and are primarily composed of neutral colors. A capsule wardrobe allows you to create a variety of different outfits with a small selection of clothes."
2022 staat voor mij in het teken van Use What You Have (UWYH) en daar past ook wel bij dat ik weer eens gericht kijk naar wat ik maak en wat ik kan combineren. Een capsule wardrobe gaat uit van basis onderdelen in neutrale kleuren (wit, zwart, grijs, donkerblauw of creme), die zijn dan makkelijk te combineren met  accentkleuren die passen bij je huidtype. Ik voel me fijn bij de basiskleuren zwart, wit en blauw.
Wat zit er dan zoal in een capsule wardrobe? Je komt aantallen tussen de 22-35 ongeveer tegen voor een seizoen, ligt er ook een beetje aan wat je allemaal meetelt. Als je googlet kom je allerlei voorbeelden tegen.
foto van Minimalist Dutchie


Eens kijken of ik de komende tijd patronen en stoffen kan uitzoeken uit mijn voorraad om de volgende basisonderdelen in zwart/wit/blauw te maken voor mijn garderobe:
  • 3 basis shirts
  • 2 mouwloze tops
  • 3 tops/blouses
  • 2 sweaters, 1 vest
  • 1 rok
  • 1 korte broek
  • 2 jurken
  • 2 jeans en 1 nette broek
  • 2 jasjes


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus