Leona sweater Fibremood (#week52)

En toen was het alweer week 52 en is het tijd voor het laatste project van de 52 week Sewing Challenge van de gelijknamige Facebookgroep! Elke week een naaiproject afronden, mijn tweede jaar deelname zit er alweer op. Dit jaar leverde ik 50 projecten op tijd in en haalde ik er 2 in. Heerlijk om elke week in ieder geval tijd achter mijn naaimachien door te brengen, ik word er zo blij van!
Sweaters zijn helemaal hot weer in het (corona) modebeeld en dan het liefst ook nog met aparte mouwen. Eerder maakte ik al een proef van de Fibremood Clemence met echte statement mouwen en de Leona uit de meest recente Fibremood stond ook al op mijn lijstje. 
Onlangs scoorde ik een paar leuke stofjes in de Sale voor weinig bij Driessenstoffen (woehoe, ik had echt niets op voorraad hmhm) en deze knitted jersey was een prima kandidaat voor een proef Leona. Ik verlengde het patroon op voorhand al met 10cm en koos voor XXL bij de heupen, omdat ik daar geen strakke kleding wil hebben.
De volgende versie verleng ik nog verder, ik vind m toch nog aan de korte kant (zeker als je je armen omhoog doet). En met een minder drukke print komen de mouwen nog beter tot hun recht haha. Verder blij met deze versie, die ga ik zeker dragen.
De rest van de week heb ik ook nog lekker vrij, ik ga verder met nog een paar pyjama's voor The Foundation for Kids. Ook wil ik mijn naaikamer verder afmaken, het wordt nu echt tijd om alle machines een permanente plek te geven. Dan maak ik een vliegende start voor de volgende 52 Week Sewing Challenge 2022!
maat: XXL->XXXL + 10 cm verlengd


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus