Merry Christmas(sweaters)!

Het begint al aardig traditie te worden dat ik voor kerst een (foute) trui of shirt maak voor ons beiden. Dit jaar was het voor het eerst dat we allebei dezelfde stofjes hadden (zowaar)! Ik scoorde er ook nog leuke sokken bij, de feestvreugde was compleet voor 1e kerstdag in kleine kring.
Voor Jan gebruikte ik weer het Regem patroon van Sofilantjes, dat beviel goed de vorige keer. Wel versmalde ik op verzoek de mouwen wat. Voor mezelf stond de Mabel, die sweater met die leuke pofmouwen, van Fibremood al een poosje op het verlanglijstje.
De trui kreeg nog een Max Verstappen tintje, dat konden we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan.
De Mabel verlengde ik tot een tuniek, jurk lengte, op basis van het Dina patroon die ik aan het begin van het jaar maakte. De mouwen vind  ik zo leuk, die ga ik vaker maken! Ook leuk om ze nog wat meer te verlengen.
Het was een gezellige en relaxte 1e Kerstdag. 2e Kerstdag wordt uitbuiken met onze behaaglijke truien  weer aan en wie weet nog wel even achter de naaimachine! Fijne dagen nog!

maat: XXL->XXXL + verlengd als Dina sweater
stof:  2 x French Terry van Textielstad 
***
maat: 46, mouwen versmald
stof:  2 x French Terry van Textielstad 


 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus