Lekker cocoonen (#week3)

Het thema voor week 3 van de 52 Week Sewing Challenge was: "Make a pattern you already own but have never sewn". Nou, laat ik daar nu een paar van hebben liggen haha. Ik koos voor de Dina jurk van Schnittgeflüster, een patroon dat ik een poos geleden al eens op Makerist kocht (vast in een van hun verleidelijke 2 euro sales).
Ik mag een mantel gaan testen voor Itch to Stitch, daar gaat veel werk in zitten de komende tijd, dus ik koos voor nu voor de snel klaar variant van de Dina. Meteen goed om te zien of ik nog wat aanpassingen aan het patroon moet doen voordat ik met die leuke belijningen ga spelen waarom ik het patroon kocht.

foto van Schnittgeflüster
Ik heb mijn jurk grotendeels in elkaar gelockt. Normaal stik ik eerst en lock ik daarna, maar nu wilde ik het toch een keer zo proberen. Lang leve mijn Bernina, hij gaat als een mes door boter, wat heerlijk!
Ik gebruikt een heerlijk zachte kobaltblauwe jogginstof en combineerde deze met een zwarte sweatstof en geribbelde lycra (restje van lang geleden) voor de binnenkant van de capuchon. De blauwe jogging heeft wat minder rek en de manchetten zijn wat klein, dus koos ik ervoor om toch voor zwarte te gaan.
Ik weet nu al dat ik heel veel plezier van deze jurk / lange trui ga hebben!!

maat: 54 zonder aanpassingen
stof: Kobalt jogging stof Driessenstoffen.nl
stof: Zwarte sweatstof Megastoffen.nl


 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus