Kick off 2021 (#week 1)

Dit shirt markeert in meerdere opzichten de start van 2021: de 52 Week Sewing Challenge is weer begonnen na een weekje rust in week 53 en vanaf volgende week begin ik (bijna) fulltime in mijn nieuwe job.
Ik maakte de Mama Nina Swing Tunic van Made for Mermaids al eerder en koos dit maal voor de lange mouwen variant. Omdat ik niet genoeg stof had gebruikte ik zwarte stof voor de mouwen en halsafwerking. Ik gebruikte de tuniek variant maar besloot de lengte toch wat in te korten.
Ik wilde er nog een opdruk als grap op zetten voor mijn werk. Ik ga werkzaamheden van een collega overnemen en dus zeiden we dat we duidelijk moeten maken aan iedereen dat "Jos de nieuwe Maikel is".  Ze zijn inmiddels gewend dat ik leuke opdrukken maak met mijn cameo, dus collega's riepen dat deze overgang ook een t-shirt waardig was! Via de Silhouette software maakte ik dit ontwerp, met dank aan de workshop van Elvira. Ik speelde met de verschillende woorden en knipte de eerste letter los, waardoor je makkelijker met positie en grootte kan spelen.
Uiteindelijk koos ik ervoor om de opdruk niet op dit shirt te doen. Met de stof komt een print denk ik niet mooi uit en ik vind het shirt veel te leuk zo. Ik maakte meteen nog maar een effen shirt van hetzelfde patroon om daar de pint op maken. Ik koos voor een groenig / taupe stofje dat al jaaaren in mijn voorraad ligt, een heel dunne fliebel viscose tricot, en besloot om de print in rood te maken en de hals ook met een rood stiksel af te werken. Ik kan in stijl morgen aan mijn nieuwe hoofdstuk beginnen.
Week 1 van de 52 Sewing Challenge is een feit en ik kan 'Quick & easy' van mijn Sewing Bingo kaart afstrepen! Een goed begin van het jaar.
maat: red met verkorte lengte
stof:  blauw gevlekte viscose tricot van lapjesmarkt (2018)
stof: lycra zwart uit eigen voorraad
stof: viscose tricot groen uit eigen voorraad


 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus