Sokken! (#week4)

De meeste mensen kopen of breien sokken, sommigen  haken sokken  en ik naai mijn sokken zelf!
Tijdens een van de Sancho weekenden maakte ik mijn eerste paar en deze week was de uitdaging bij de 52 Week Sewing Challenge om iets voor je hoofd of voor je voeten te maken. Dit patroon van The Wolf and the Tree heb ik al sinds 2019 om een keer te maken. Het printen, plakken en op papier overnemen van het patroon kost meer tijd dan de sokken in elkaar zetten.
Ik maakte de Knee High variant. Het mooie van dit patroon is dat je het voet en kuit gedeelte  naar je eigen maat kan maken. Volgende keer ga ik het losse hielstuk er ook in zetten, dan is de pasvorm denk ik net nog wat beter. Ik heb ze maar gelijk aangehouden! 

maat: 9 + 18W regular
stof: hergebruikte tricot van mislukte jurk


 

Reacties

  1. Ziet er gezellig uit zo, maar vraag me wel af waar de naad zit en of je die dan niet voelt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De naad zit bij de tenen en bij binnenbeen. Ik heb ze nog niet met schoenen aangehad, maar zo lekker met dikke sokken eroverheen zitten ze heerlijk! Straks in mijn schoenen, ik laat het je weten!

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus