Lekker warme sokken

Stuiter stuiter, wat ben ik blij, mijn eerste paar gehaakte wollen sokken zijn klaar!!
Ik moest even wennen, nadat sok 1 klaar was wilde ik m natuurlijk gelijk aan, maar ja, dan moet je eerst toch echt sok 2 nog haken. Gelukkig heb ik het patroon helemaal door nu en kan ik lekker voor de tv haken.
Doordat je met reliefstokjes werkt kan je eenvoudig de lijnen zien en hoef je niet steeds te tellen. Ik heb inmiddels al voor 3 paar sokken (!?) wol ingeslagen (er ging weer een hele nieuwe wereld voor me open haha). Voor gehaakte sokken heb je wel meer wol nodig dan voor een gebreide sok, je redt het niet met de standaard bollen. Voor mijn maat (40-44) gaat er ca 70gram in een sok zitten. Ik houd dus over van 3 bollen, maar dan kan je dan weer leuk kleine sokjes van haken of kleuren met elkaar gaan combineren.
Nu op naar de foute kerstshirts, nog een paar dagen te gaan!

patroon: Sok Kattenoog uit Sokken haken a la Sacha
maat: Medium (40-44) met 1 toer extra voor boord
garen: Lang Yarns Jawoll Superwash grijs 83.0003  / fuchsia 83.0184
75% scheerwol, 25% polyamide
gekocht bij: Wolwinkel Elitt in Amersfoort
haaknaald: 3.0mm


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus