Een heel weekend gezellig samen aan de slag

Het was spannend of het allemaal door kon gaan, maar ook dit keer hadden we geluk met het organiseren van het naaiweekend (net als in november) en konden we in totaal met 19 dames afreizen naar Austerlitz voor een weekend creativiteit en gezelligheid.
We hadden allemaal heerlijk de ruimte om onze machines uit te stallen (we mochten extra tafels van de andere locatie erbij pakken) en onze patronen uit te leggen. Uiteraard hadden we ook weer een ruiltafel met spulletjes en had iedereen lekkers meegenomen voor bij de koffie en borrel. (Uiteraard hadden wij ook verantwoord voor veel fruit en extra groenten gezorgd, zo'n weekend is topsport haha)
Ik maakte van de zomer al een keer de LMV Bruna blouse. Ik was nog niet helemaal tevreden met de pasvorm toen en dus tekende ik samen met mijn naaijuf er coupenaden in. Ik begon in de zomer ook al met naaien, maar kwam niet verder dan de coupenaden toen....Tijd dus om dit half af project ook in te pakken voor het naaiweekend. Ik kon vrijdagavond dus meteen achter de naaimachien! Ik heb 's nachts het ligt maar uitgedaan, de rest was al naar bed toen mijn blouse af was haha.
Ik mocht van Nienke haar beiteltje lenen om de knoopsgaten open de maken. Bij mijn Itch to Stitch jasje ging het laatst mis, ook al had ik er spelden in zitten om niet door te schieten....Wel heel makkelijk zo! Ik weet al wat ik ga vragen voor mijn verjaardag haha!
Na mijn blouse was het tijd voor een sweaterdress, het thema voor de SewINGE wardrobe van januari. Meteen ook maar een nieuw patroon gebruikt en in mijn basiskleuren, dus ik kan meteen wat van mijn capsule wardrobe 2022 afvinken! De Big Lady Tasja is vast een keer in mijn winkelmandje gesprongen bij een 2 euro sale bij Makerist....tijd om 'm nu dan echt te maken!
Ik had laatst mijn stoffen allemaal weer eens netjes gesorteerd en opgeruimd en deze drie waren bij elkaar in dezelfde doos terecht gekomen. Twee punta's en een dun glitter stretch stofje, wat een leuke combi! Op advies van mijn tafelgenoten maakte ik een dubbel boordje zodat het zilver uit de col ook weer terugkomt onderin.
Tussendoor ben ik nog even lekker gaan wandelen met Tialda en Gerwilja en heb ik mijn eerste geocaches gezocht (en gevonden), je hebt er soms geen weet van van wat er allemaal is!
Mijn laatste project voor het weekend was het maken van een 'foppertje'. Nu ik 100% thuiswerk draag ik vaker een trui, maar een blouse staat toch netter bij bepaalde online meetings. Het lijkt me leuk om er zo een te maken, meteen een goede manier om het maken van kragen te oefenen.
De fut was er waarschijnlijk een beetje uit aan het einde van het weekend, want er ging van alles mis....patroondeel vergeten dubbel te knippen (en toen lagen de resten al in de prullenbak), te heet strijkijzer, delen er verkeerd om aangestikt waardoor de bovenkraag onder lag....Ik ga even een nieuw stukje stof knippen en opnieuw beginnen. Dit foppertje houden jullie nog even tegoed dus!

Al met al was het weer een heerlijk weekend. De groep was super relaxed, het was heel gezellig en we zijn lekker met onze hobby bezig geweest. De kledinglijnen hingen vol met moois op zondagmiddag!
maat: 52->56 en 10 cm verlengd en zijnaad aangepast, coupenaad toegevoegd
stof:  KC0486-003 Katoen panterprint dusty blauw (Stoffenkraam.nl)
stof: Katoen zwart (RT Stoffenboetiek)

maat: 52-> 56
stof: grijs zwarte punta
stof: zwarte punta di milano
stof: zilver glitter stretch

maat: 52
stof: restje Stenzo Cotton poplin vlinders/panterprint van Stoffenkraam.nl



 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus