Creapower for kids

Op ons laatste naaiweekend lagen een paar oude Ottobre Kids tijdschriften om mee te nemen. Ik houd van de tijdloze patronen uit de Ottobre, zowel voor kinderen als volwassenen. Ik nam dus een paar exemplaren mee en ben er gelijk mee aan de slag gegaan voor twee setjes voor The Foundation for Kids, even wat creapower dus in het weekend!
Ik had nog een stofje met hartjes, die paste mooi in het thema 'Make something with hearts' in de 52 Week Sewing Challenge week 6. Ik word zo vrolijk van deze stofjes en patronen! Ik koos voor een leuk wikkelshirt met een bijpassende legging in maatje 80.
Ik had ook nog stof met paddenstoeltjes over, die had ik eerder gekocht en waar ik een pyjama van heb gemaakt. Daarvan maakte ik een tuniek met kimono mouwen in maat 92. Uiteraard meteen ook maar een legging erbij, om het setje compleet te maken.
Op de ruiltafel lag ook een leuk kinderstofje, te snoepig om te laten liggen. Daarvan maakte ik ook nog een setje met wikkelshirt en legging. Dat was weer mooi voor de opdracht van week 7: Your first or last pattern. Nu weet ik niet meer welk broek patroon ik precies maakte op mijn 15e (iets met elastiek in de taille in ieder geval), dus ik koos voor het wikkelshirt als laatste patroon dat ik maakte. Twee keer zelfde patroon, door de stofjes toch weer anders!
Weer 3 setjes klaar om kleine kids en hun ouders via Stichting Babyspullen en The Foundation for Kids blij te maken (en ik word zelf ook zo vrolijk van het maken deze kleding!)


patroon: Tuniek 19 Ottobre Kids 6/2014
patroon: Legging 18 Ottobre Kids 6/2014
maat: 92
stof: tricot Karteris Barneveld en donatiestof

patroon: Wikkelshirt 9 Ottobre Kids 3/2004
patroon: Legging 5 Ottobre Kids 6/2014
maat: 80
stof: donatiestof tricot

patroon: Wikkelshirt 9 Ottobre Kids 3/2004
patroon: Legging 5 Ottobre Kids 6/2014
maat: 80
stof: tricot Karteris Barneveld en stofje van ruiltafel


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus