Bella hemdjes en slips

Het thema van februari voor de SewINGE Wardrobe 2022 was 'ondergoed'. Er was laatst ook een leuk nieuw patroon uitgekomen van Designer Stitch, de Bella Cami & Briefs. 1 + 1 = 2!
(sssttt......UWYH met patronen gaat niet helemaal goed, met stof lukt het me wel)
Het eerste setje dat ik maakte was van allemaal restmaterialen. De blauw gestreepte tricot had ik ooit meegenomen van een ruiltafel in een naaiweekend en het kant en rozige omvouwelastiek ligt al bijna 10 jaar in een doos.

Ik maakte het hemdje met cupmaat DD (de verschillende cupmaten zijn al aanwezig in het patroon, dus je hoeft geen Full Bust Adjustment te doen) en de 'full briefs', de 'alles erin' slip zoals ik ze noem. het hemdje zat meteen goed, de slip is te groot.
In onze Faceboekgroep Ladies of Lingerie & Design is het thema #dierenprints. Tijdens een gezellig dagje samen naaien stopte ik deze fliebel lycra (heel dun en glibberig) in mijn tas en wit omvouwelastiek en maakte ik nog een Bella setje, dit maal met de bikini briefs.
De bikini briefs vind ik wat te laag voor mezelf en ik houd nogsteeds over bij mijn billen, maar dat is makkelijk te fixen.

maat: 10->12 cami DD, full briefs 10
stof: viscose tricot van ruiltafel naaiweekend

maat: 10->12 cami DD, bikini briefs 9
stof: lycra uit eigen voorraad



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus