Trui in winterse sferen

Vorig jaar maakte ik voor ons kerstfeest op het werk een beanie van een patroon uit de Knipmode. Bij die muts zat ook een trui, die bleef in mijn hoofd zitten, leuk met die opstaande kraag en v-hals. Ik had voor Jan en mij twee kerststofjes besteld online, maar het stofje dat ik voor Jan had bedacht paste niet helemaal bij de plannen. Dus had ik nog een leuk winterstofje over om iets voor mezelf van te maken!



Het patroon bleek wel erg oversized te zijn, echt een trui om in te wonen dus. Ik moest de mouwen 12.5 cm inkorten in totaal. Ik verlengde het voorpand en maakte het gelijk aan het achterpand. 
De splitten werkte ik af met keperband, je ziet daar regelmatig filmpjes van voorbij komen op Instagram, leuk om toe te passen!
Voor een beetje extra sparkle / kerstgevoel haalde ik mijn hotfixtang weer eens van stal en voorzag ik wat boomtoppen van een piek / sterretje.

maat: 52 met aanpassingen
stof: french terry van Driessenstoffen.nl


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus