Elke maand een kledingstuk: shirt Monday Basic Ottobre Woman

Nu dit shirt me nog net even te krap is, wilde ik meteen nog een shirt maken. Mijn garderobe kan nog wel wat lekkere shirts met lange(re) mouwen gebruiken namelijk. Ik wil eerst een maatje groter maken van hetzelfde patroon, maar toen ik de Ottobre Woman erbij pakte, viel mijn oog op shirt 4 uit het blad: Monday Basic. Ook een mooi basispatroon zoals de naam al aangeeft en volgens mij heb ik nog nooit wat met raglan mouwen gemaakt....
Ik verlengde het patroon 10 centimeter, ik vind het prettig als shirts over mijn buik heen vallen, in plaats van er precies op. Uiteindelijk haalde ik er toch weer 7 vanaf, het shirt viel toch aardig lang uit. In de zijnaden van de panden nam ik een half centimetertje extra voor wat meer ruimte.
Ik gebruikte een stofje dat echt al jaren in mijn kast ligt. Het past in het kleurenpalet van mijn garderobe, dus dat komt mooi uit. Helemaal blij met het shirt, hier volgen er zeker meer van!!

patroon: shirt 4 Monday Basic uit Ottobre Woman 5/2013 
maat: 50, verlengd 3 cm en zijnaden +0,5cm
stof motief: ooit van de lapjesmarkt in Utrecht volgens mij
stof zwart: lycra van Stoffenbeurs Amersfoort ooit

Reacties

  1. Mooi! Dat staat jou heel goed, dat rood met zwart!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb hem al in het echt gezien en het is een echte Jos shirt! Pas helemaal bij je! En mooie ontdekking die raglan ;-) Daar komen vast meer van!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus