Ruitentrui

Toen ik in maart de eerste keer de WbM Rebel Raglan maakte voor Jan, stond de volgende meteen al in bestelling. Alleen toen kwam de zomer en werden het t-shirts die ik voor hem maakte. Nu de kou er weer is, is het weer tijd voor een trui.
Of ik dit keer iets met ruitjes wilde maken. De trui is eigenlijk een grap, de ruitjesoverhemden die worden gedragen door mannen van een bepaalde leeftijd is niet echt zijn ding en hij wilde een trui hebben om bij die trend aan te sluiten.
Ik koos voor de basis  van de Rebel Raglan die ik dus al eerder maakte, en combineerde die met het idee van de mouwen van PAhenric van KiBaDoo (patroon nummer 3 voor de Digitale Patronen Uitdaging van MaMarieke en mijzelf waaraan ook vele anderen meedoen). Ik mat de verhouding van het inzetstuk de mouwen na van de PAhenric en zette deze over naar het patroon dat ik al eerder gebruikte. Op de afbeelding lijkt het inzetstuk recht te zijn, kijk je naar het patroondeel (en afbeeldingen op internet), dan zie je dat het eerder op ellenboogstukken lijken bij de PAhenric. Ik koos rechte patroondelen.
Online samen naar ruitjesstoffen gekeken, best lastig, en we kwamen uit bij groene jacquard gebreide punta (en natuurlijk zag ik van de week plotseling wel schotse ruitjesstof waar ik eigenlijk naar op zoek was).  Gecombineerd met zwarte joggingstof is het een unieke, lekkere werktrui geworden met een knipoog (trui is al gekreukt door het dragen, haha, meteen in gebruik genomen).

maat: XXL, mouwen 7cm verkort
stof & boord: punta en jogging van www.megastoffen.nl
*
#digitalepatronenuitdaging 3 van 8

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus