Haar doneren

Niet meteen een creatieve blog dit maal, maar als ik kijk naar de aanleiding toch weer wel. Elk jaar organiseren Sacha en ik de CreaPower Marathon en kiezen we steeds verschillende goede doelen. Mooi, inspirerend en ontroerend om verhalen te horen en nog beter te snappen waarvoor je achter de naaimachine zit of haakt op zo'n dag. 
Zo kwam ik op het spoor van Stichting Haarwensen. Zij maken haarwerken voor kinderen die door ziekte hun haren verliezen en deze haarwerken worden kostenloos verstrekt aan kinderen. Hoe mooi is dat. In 2017 ben ik dan ook bewust begonnen met het laten groeien van mijn haar om die op een dag te kunnen doneren voor een pruik. Van de week was het zover, na 4 jaar sparen ging de schaar erin bij kapsalon HaarZaakje in Amersfoort (zij knippen gratis als je wilt doneren, ook zo'n mooi gebaar)!
Mijn vlechten van 30cm gaan naar Stichting Haarwensen toe en zullen worden verwerkt tot een haarwerk. Hoe dat in zijn werk gaat kan je zien op hun website. Ook haar doneren of hen financieel steunen (één haar werk aanmeten, maken en onderhouden kost ongeveer 1.500 euro), ga dan naar de website!


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus