Lingerieweekend!

Wat heerlijk om weer samen een heel weekend lingerie te kunnen maken sinds de uitbraak van de Corona pandemie!! Voor het eerst sinds februari  2020 (naaiweekend) en maart 2020 (dagje meedoen in het lingerieweekend) kwamen we weer bij elkaar in Austerlitz om een heel weekend gezellig te kletsen en achter de naaimachine te zitten. Wat een feest!!
Als altijd nam ik natuurlijk weer veel te veel projecten mee, kijken wat ik wilde gaan doen daar. Ervaring leert dat je dat toch niet van te voren kunt plannen. Ik begon met het afmaken van twee slips die ik eerder al geknipt had tijdens een gezellig avondje koffie leuten bij een vriendin.
Omdat ik op zoek was naar baleintjes voor een mede naaister kwam ik bij toeval een bandje tegen in mijn voorraad die daar al jaaaren lag die wel erg leuk paste bij mijn zwart/rode slip. Dat is nou het leuke van zo'n weekend, toevallige combinaties die weer ontstaan dan.
Mijn hoofddoel voor het weekend was een nieuwe BH maken, ik ben hoog nodig toe aan nieuwe! Wel mijn favoriete patroon weer, de Danglez DB4, maar dan een maatje groter (lang leve de overgang). Ik gebruikte de neon roze lycra die ik als coupon voor weinig op de Stoffenbeurs van september in Amersfoort voor heel weinig om te kijken of de maat goed was. 
Ik had ook wat kantjes en stoffen meegenomen voor de ruiltafel, waaronder een groen/roze kantje. Die haalde de ruiltafel niet, die ging gelijk naar mijn buurvrouw aan tafel. Het kantje dat ik bij de neon roze lycra had bleek echter niet echt de frisse match te zijn die ik voor ogen had. Mijn buuv liet zien hoe mooi mijn kantje voor de ruiltafel erbij paste, dus die ging weer uit haar tas en op mijn tafel haha.
In mijn tas vond ik ook nog een setje grijs/zilveren fournituren, kwam dat even mooi uit! Van een andere deelnemer kreeg ik leuke kroontjes om op te naaien, mijn setje is helemaal compleet!
Wat was het weer genieten, gezellig bij elkaar en een heel weekend lang met onze hobby bezig zijn! We hebben enorm gelachen en ook weer veel inspiratie op gedaan, heerlijk! Ik kijk al uit naar het volgende naaiweekend dat gepland staat voor 12 november a.s.!
patroon BH: Danglez DB4
maat BH: 105D met aanpassingen
patroon slip: Aphrodite van De Lingerie Academie
maat slip: 3XL (46/48) met kleine aanpassingen
stof: neon roze lycra van Stoffenbeur A'foort sept 2021 en kantje uit eigen voorraad
fournituren: Bandenkant.nl

patroon slip: Aphrodite van De Lingerie Academie
maat slip: 3XL (46/48) met kleine aanpassingen
stof: zwarte lycra uit eigen voorraad
stof: rode lycra Lingerie Mo-Lou
stof: bolletjes lycra Merckwaerdigh
fournituren: uit eigen voorraad


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus