In de Gloria!

Aangestoken door alle inspiratie die ik voorbij zag komen bij de SewINGE Wardrobe Facebookgroep, besloot ik in mei 2021 een coverlock toe te voegen aan mijn machinepark. Daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Ik heb toen ook verlekkerd naar de Baby Lock modellen gekeken, de rolls royce onder de covers, maar besloot voor een Janome Coverpro 2000CPX te gaan (de Janome 3000 was toen nog niet op de markt, die kwam later die zomer).
Inmiddels heb ik de nodige boxers, broekjes en vooral shirts van mooie zomen voorzien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me nog niet echt gewaagd had aan de biesgeleider....een cover vergt toch meer oefening dan een gewone naaimachine of een lockmachine. Vorige week nog een avondje lopen stoeien met een naaivriendin, ter voorbereiding op de CreaPower Marathon....misschien hadden we beter niet met maatje 56 en een envelophals kunnen beginnen....

Nu kwam de mogelijkheid op mijn pad om de Baby Lock Gloria te kopen, heel bijzonder en met een bijzondere betekenis voor mij. Ik heb meteen Inge gebeld van Inge Naaimachines of ze 'm op voorraad hadden. Dat hadden ze en Inge stelde voor om gezellig tijdens SewINGE Sunday op locatie te komen en met de machine aan de slag te gaan.
Mijn Gloria stond klaar in de doos en ik mocht 'm zelf uitpakken
Zo gaaf hoe de buisjes dicht gaan en de machine zelf de draden inrijgt door ze er met lucht doorheen te blazen. 
Zelfs het garen hoef je niet zelf door het oog van de naald te halen!
Inmiddels staat de Gloria bij mij thuis op mijn naaikamer en ben ik de machine verder aan het leren kennen. Er zijn zoveel mogelijkheden met 8 klossen garen en 5 naalden.....woehoe!
Ik maakte een shirt voor Jan en werkte een aantal naden extra af met de cover. Ook maakte ik het kraagje dubbel en knipte ik de zwarte door, zodat deze extra om kan krullen.
Van de restjes maakte ik ook nog een Sinclair Bliss slip, ik had het patroon al wat aangepast na mijn eerste (wat ruimte bij de billen weggenomen en de voorkant 5cm verhoogd), ook daarmee kon ik lekker spelen met de cover!

maat: 46, mouwen versmald
stof: katoenen tricot van Karteris

maat: 20, mid rise met aanpassingen
stof: resten tricot uit eigen voorraad

52 Week Challenge: "Sew Something under an Hour" (24)


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus