Wikkelvest met schootje

Een van de dingen die ik 'geleerd' heb van mijn moodboards voor de Design Your Wardrobe class van Seamwork is dat ik 'schootjes' erg leuk vind. Leuk onderaan een shirt, of aan de achterkant van een jasje bijvoorbeeld (ik ben tijdens het naaiweekend nog niet toegekomen aan de Greenstyle Sundance, maar dat gaat zeker nog komen!). Toen ik de nieuwe Knipmode op de deurmat zag liggen, viel mijn oog daarom ook meteen op het wikkelvest dat op de voorpagina staat.
Verspreid over een paar dagen (lang leven mijn rug hmhm) maakte ik een proefexemplaar van blauwe katoenen tricot. Ik speelde ook wat met de riemlusmaker op mijn Baby Lock Gloria. Daar kan je niet alleen riemlussen mee maken, maar ook bandjes voor jurken, lussen voor etuis, etc. Ik moet er nog wel wat mee oefenen en besloot daarom ook om voor nu toch maar te gaan ouderwets strijken en dubbelvouwen om de striklinten voor de overslag te maken. (En ik moet ook toegeven, met de locker spaghetti bandjes maken en keren ging ook niet van een leien dakje, ook daarmee moet ik nog meer oefenen hmhm).
Ik heb meteen het schootje 4 cm verlengd en heb tijdens het passen de mouwen 6,5cm ingekort. De maat van het biaisband in de werkbeschrijving klopt niet. Uiteindelijk heb ik de halsrand ook afgewerkt met een reep van de tricot van het lijfje.
Door de verlaagd ingezette mouwen heb ik wel veel stof over onder tussen de buste en het armsgat. Wellicht dat ik daar een maatje kleiner zou kunnen gaan. Alternatief is een beter zittend patroon zonder verlaagde schoudernaad zelf van een schootje voorzien, wel zo makkelijk.
Het is in ieder geval een draagbaar shirt geworden en fijn om toch wat te kunnen doen zo.
En de kleur past goed in mijn Grab & Go! collectie.

maat:XXL->XXXL + 4cm verlengd
stof: katoenen tricot Stenzo Karteris Barneveld


#sew20challenge2023: 2/20


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus