Oefenen met tunisch entrelac haken

Alhoewel ik nog twee onafgemaakte Scheepjes Make/Crochet Along projecten heb liggen, de Beatrix deken en de Rozeta, ben ik toch weer warm gelopen voor een nieuwe MAL die 24 mei begint: de Landscapes sjaal naar een ontwerp van Martin Up North. Zo gaaf dat grafische patroon en die golvende beweging in de sjaal!

Het patroon wordt pas op 24 mei vrij gegeven, tijd genoeg dus om te kijken of deze techniek me wel ligt en of ik ook daadwerkelijk mee ga doen. Ik had aal eens eerder geroken aan tunisch haken, tijd om mijn Pinterst board Tunisch haken aan te vullen met de entrelac techniek.
bron: www.ensie.nl
Ik gebruikte deze tutorial om te oefenen met wat restjes garen:
Ik maakte er een speldenkussen van, leuk om mijn hobbies te combineren zo.
Ik vind het een heerlijke techniek, je hoeft niet te veel te tellen en kan je werk ook makkelijk weer wegleggen. Ik ben begonnen aan een kussenhoes van bollen Stylecraft die ik al jaren heb liggen, dan krijgen die ook een mooie bestemming. Ik gebruik naald 5, dat is + 1 t.o.v. van de aanbevolen naald.

patroon: naar tutorial van Crochet Lovers
garen speldenkussen: Durable Coral
naald: 3

garen kussen: Stylecraft Special DK 1063/1203/1002/1001
naald: 5



 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus