Streepjes shirt

De zoektocht naar het ultieme t-shirt patroon gaat door. Ik ben al erg blij met de Cashmerette Wexford, die scoort denk ik wel een 9 op mijn lijstje, maar geen 10 nog. Dit patroon geeft me 'shape' net onder de buste in de taillen en geeft toch voldoende ruimte om mijn buik en zwembandjes te bedekken. De Cashmerette Concord heb ik ook al een aantal maal gemaakt, die bleef tot nu toe steken op een 8, vooral boven de buste te wijd en te weinig vorm in de taille. Tijd voor een nieuwe poging, ik ging nu voor een grote cup en kleinere bovenmaat: 20G/H, uitlopend met een curve naar 24 bij de heupen.
Ik combineerde groene stof waar een heel dun zwart streepje doorheen loopt met zwarte boordjes en een zwarte (dubbele) hals. Zo past 'ie makkelijk in mijn garderobe en is makkelijk te combineren, per slot van rekening mijn doel voor mijn Grab & Go! collectie. Checking the boxes voor Comfort en een klein beetje voor Edge qua kleur. Over Confidence ben ik nog niet uit....ik moet toch wennen aan een een nauwsluitende buste (ik ben meer van overwijdte, of althans, dat ben ik gewend) en je ziet ook wel wat lijnen...En daarnaast had ik de hals toch weer te strak waardoor er daar weer rimpeltjes ontstaat.

The search continues.....

maat: 20G/H> 24 (met curve)
stof: tricot Karteris Barneveld


#sew20challenge2023: 3/20 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus