creaBH: driedelige BH gemaakt

Eindelijk heb ik weer eens een bh voor mezelf gemaakt. Tot mijn schrik zag ik dat ik mijn laatste bh al weer 2 jaar geleden was. Ik heb een kant en klaar patroon gebruikt, omdat ik nog niet op mijn streefgewicht ben. Zelf tekenen wil ik doen als ik redelijk stabiel ben. Voor het patroon koos ik de Danglez DB4. De laatste keer dat ik dit patroon gebruikte was in 2009.... zie hier. Toen stikte ik de bovencup er verkeerd aan haha.
Dit keer ging het veel beter. Wel heb ik her en der slordig gewerkt, hmm, en ik heb de bh ook niet gevoerd overal met powernet, maar ik ben blij met de pasvorm! Dit was een proefmodel om te kijken hoe de maat valt en het patroon zelf. Missie geslaagd: middenvoor valt mooi tegen mijn borstbeen en het kant sluit mooi aan op mijn borst. Ik heb de bh inmiddels ook al gedragen, en hij zit heerlijk! (de pop heeft wat kleinere borsten dan ik)
Ik voerde alleen het kant met powernet. Volgende keer wil ik de bh helemaal voeren voor de stevigheid en misschien ook een extra zijpandje als voering erin tekenen. Ook wil ik de bovencup ietsje kleiner maken, voor een wat andere verhouding.
De slips liggen hier ook al geknipt klaar, alleen het elastiek er nog in. Mocht je het patroon ook willen maken, Danglez bestaat helaas niet meer, maar de patronen zijn nog wel te bestellen via Spitzen Paradies. Het mooie van deze patronen is de enorm grote maten range, van heel klein tot heel groot, zowel in omvang als cups.

patroon: Danglez DB4
Maat: 100D
materialen: eigen voorraad


Reacties

  1. Mooie beha, ik heb dat patroon ook nog liggen. Zal er ook eens weer mee aan de gang gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie BH geworden. Op naar de volgende?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor! Ik heb ooit een lingeriecursus gedaan en doe er helemaal niks meer mee. Toch wel jammer als ik deze foto's dan weer zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je het lingerie naaien weer opgepikt hebt en wat super dat dit model goed past! Driedelige bh blijft een topper! En als je op gewicht blijft gaan we samen weer met een zelfgetekende bh aan de slag 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie bh is het geworden, vind ook de kleur combi erg leuk
    Fijn dat ie goed zit daar gaat het om.
    Ik voer mijn ondercup en zijpand met powernet vind dit ook fijn dragen.


    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus