Vest voor digitale patronen uitdaging

Toen ik de Essie Cardigan van Halla voorbij zag komen op blogs en op Facebook, heb ik 'm meteen gekocht! Je kunt meerdere kanten op met dit patroon en stiekem vind ik zo'n schootje erg leuk!
Ik koos voor een stofje uit mijn voorraad. Op naailes moeten ze altijd lachen als ik weer roep "dit is een proefstofje". Op een of andere manier koop ik vaak goedkope stofjes, bang om iets te verpesten.

Ik combineerde de jacquard jersey met een zwarte tricot. Ik koos dus voor de variant met het schootje, de lange mouwen en korte manchetten. Ook maakte ik de zakken erin, toch wel makkelijk.
Volgens de maattabel zou ik maat 24 moeten hebben, maar ik vind 'm wat klein uitvallen. De volgende maak ik toch een maatje groter. Ik verlengde het schootje ook 4 cm en kortte de mouwen bijna 7 cm in.
Ik ben blij met het vest, die ga ik vast veel dragen. Ik zie dat ze nu ook een variant met een capuchon hebben, er komt er vast nog eentje. Mooi weer een digitaal patroon geplakt en gemaakt. Ik denk niet dat ik digitale patronen ga halen nog dit jaar, maar het heeft me al weer ideeën gegeven voor mijn uitdaging voor 2019. Daarover binnenkort meer.


patroon: Essie Cardigan van Halla
maat: 24, schootje verlengd 4cm, mouwen ingekort 7 cm
stof:  jacquard jersey van Driessenstoffen.nl

stof: zwarte tricot uit eigen voorraad
*
#digitialepatronenuitdaging 4/8


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus