Prijs gewonnen bij 52 Week Sewing Challenge

Wekelijks zijn er bij de 52 Week Sewing Challenge prijzen te winnen voor de deelnemers die die week een project hebben afgerond en gepost hebben binnen de facebookgroep van deze challenge. Viel ik toch zomaar in de prijzen in week 12 en mocht  ik twee PDF patronen uitzoeken bij Made by Runi, een Noors online bedrijfje dat patronen maakt en verkoopt.
Ik koos voor een shirt en een jurk. Het shirt sprak me aan omdat de lijnen zo mooi doorlopen op de panden en ik de kunst wel eens af wilde kijken. De jurk koos ik omdat ik houd van overslag jurken en de hoog / laag en de 'ruffel' vind ik ook erg leuk.
In april plakte ik de A4tjes al aan elkaar van het t-shirt en knipte de vele delen die je nodig hebt voor dit patroon. Tijdens de SewINGE marathon nam ik eindelijk de tijd om het shirt helemaal in elkaar te stikken en af te werken. Je moet enorm goed opletten dat je je niet vergist in de delen.
Om de zwarte delen op elkaar te laten sluiten stikte ik met een grote steek die delen aan elkaar om ze te kunnen controleren. Toen die goed (genoeg) zaten,stikte ik de hele naad. Handig om zo te doen, had ik veel meer uit moeten halen. 

Het patroon staat me beter dan verwacht, ik had gedacht dat het strakker zou zitten. Het scheelt dat ik viscose tricot heb gebruikt (die met de print), dat valt net wat mooier. Onthouden voor de volgende keer! Volgens keer maak ik zijpanden wel van een donkerder stof, nu legt de cirkel nadruk op mijn heupen met deze lichte kleur, maar voor een proefexemplaar ben ik zeker tevreden. 

Misschien brengt dit patroon me wel weer geluk, het thema van week 24 in de 52 Week Sewing Challengewas een patroon van een ontwerper waar je nog nooit wat van gemaakt had, #challengeaccepted!
maat: 24, mouwen 6 cm ingekort
stof: tricot uit eigen voorraad


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus