Bijdrage pop up sew along


Elke maand probeer ik mee te doen aan de uitdaging van de Sew Alongs & Sewing Contests Facebookgroep. In juni is het thema #SewingJoy. In een post vroegen ze om een foto te plaatsen van je naaigeluk. Als je goed kijkt zie je mij achter mijn naaimachine zitten in mijn CreaPower shirt in de O en de Y.
Deze maand dus een heel breed thema waar je lekker je gang kan gaan. Ik heb mijn multibox gepost, daar word ik heel blij van en de stof past natuurlijk ook mooi in het thema.
Afgelopen zondag verscheen er plotseling een Pop-Up Sew Along op de groep: een week om een werkstuk te maken dat je in de post hebt geplaatst, zelf te bepalen wat. De uitdaging loopt tot de zaterdag erop. Omdat ik toch altijd elke week wat maak, vond ik het wel leuk om deze uitdaging ook aan te gaan. Ik had lekker zitten bladeren in een aantal Knips en Burda's en had bedacht dat ik een shirt of een jurk wilde maken. Ik koos voor deze uit de Knipmode, met een mooie hals en een uitlopend rokgedeelte. Bij het nameten bleek echter dat het patroon me veel te strak zou zitten, dus helaas ben ik er niet mee verder gegaan.
Toen toch maar gekozen voor top 404 uit de Burda Plus voorjaar / zomer 2020. Ik heb 'm laatst gemaakt en daarna ook meteen een maatje kleiner overgenomen, dus die lag nog op me te wachten.
Ik ben fan van de mooie halslijn van dit patroon en het zit ook snel in elkaar! Ik knipte de zijnaden zonder zoom, omdat het patroon is gemaakt voor niet rekbare stof, en ik dit keer een zachte tricot gebruikte. Ik kn pte en maakte de top zondagavond, da's nog eens 'pop-up' naaien!
patroon: tuniek 404 Burda Plus voorjaar/zomer 2020
maat: 52->54, geknipt zonder zijnaad
stof: tricot van Karteris Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus