Mentos shirt

Ik heb mijn abonnement op de Knipmode opgezegd, maar toen ik die van juli 2020 doorbladerde in de supermarkt vond ik er echt een paar leuke dingen in staan, waaronder jurk 2 & 3. Ik las dat je die het beste van een beetje een stevige tricot moet maken. Dat komt mooi uit, want ik heb nog een paar lappen katoenen tricot liggen, die voor andere shirts eigenlijk net wat te stijf zijn waardoor ik juist (nog) groter lijk.
Lekker aan de tuintafel het patroon overgenomen en stof geknipt van het weekend, dat is wel lekker met dit weer. Het shirt heeft een boothals, mouwen met een omslagje en schuine coupenaden vanuit de taille, weer eens wat anders.

Dit 'mentosstofje' heb ik al een poosje liggen.  Zo op de rol echt super en helemaal mijn ding, maar later denk je dan toch dat het misschien wat 'te' is. Uitstekend om in ieder geval een proefshirt van dit patroon te maken (ik had niet genoeg voor een jurk).
Om de mentosjes te doorbreken (ik had geen moeite gedaan om ze door te laten lopen o.i.d.) besloot ik er een zwart witte bies bij te gebruiken die ik ook al lang in mijn voorraad had liggen. Ik stikte 'm over de zijnaden heen, een leuke onderbreking.
Proefshirt geslaagd moet ik zeggen, zowel qua pasvorm als qua stofje, de print is toch wel erg leuk! Even kijken of ik wat weg moet halen bij de hals voor nog, of dat ik niet netjes genoeg genaaid heb daar. Van dit patroon ga ik zeker ook nog een jurk maken!

patroon: Shirt naar jurk 2 & 3 uit Knipmode 7/2020
maat: XXL-> XXXL, lengte 74 cm
stof: tricot van Karteris Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus