Staycation SWAP


Dit jaar geen Griekenland voor ons. We hebben onze vakantie geannuleerd, we vinden het nog te vroeg om te gaan op dit moment. Het wordt dus een stay(@Home)cation voor ons. Dit sluit mooi aan bij het thema van de SWAP van voormalig Sancho leden op Facebook waar ik aan mee doe. Gewoon elkaar verrassen met een leuk zelfgemaakt cadeautje in deze bijzondere tijden. Geen grote dingen, max 2 cadeautjes, bij voorkeur iets wat door brievenbus past en dat gemaakt is met spullen uit eigen voorraad.
Ik kreeg Inge als SWAP maatje toegewezen en wat steekwoorden: blauw, roze, rood, groen, heldere kleuren en lezen, koken, naaien. Ik had al snel het idee van een etui o.i.d.. Ik ben eerst begonnen met lekker rondneuzen op Pinterest om inspiratie op te doen. Daar kwam ik deze pin tegen, en die techniek zat al langer in mijn hoofd om een keer te doen.
Ik koos voor kobalt blauw en een stofje met wereldprint: heldere kleuren en past mooi in het thema Vacation. Voor de voering koos ik een Holland stofje, dat past weer mooi in het thema Staycation en zo is de cirkel weer rond.
Ik gebruikt een kobalt blauwe canvas en een groene rits voor de kleur. De kleuren van de wereldprint zijn  natuurlijk ook lekker fris. Ik bepaalde zorgvuldig de volgorde van de stroken, zodat er veel verschillende kleuren zichtbaar werden.Ik gebruikte deze tutorial om de plooien te maken.
Voor het patroon gebruikte ik het ritstasje uit Zo Geknipt 1. Mooi formaat en mooie ritsafwerking, ik maakte 'm al eerder (zie hier en hier).
Als tweede cadeautje stipte ik een bordje in heldere kleuren. Leuk om lekkers op te leggen en met een kop thee of koffie op de bank te kruipen of om lekker bonbonnetjes naast de naaimachine te zetten! Het stippatroon is een gedeelte van het Dots of Hope patroon dat ik eerder ook maakte. Ik gebruikte de kleuren die Inge leuk vindt. Bijzonder om te zien hoe dit patroon steeds verandert wanneer je andere kleuren of zelfs een andere volgorde gebruikt.
Als laatste maakte ik nog een kaartje met de cameo van toepasselijk papier. Ik gebruikte voor het eerst de sketchpennen, wat ging dat makkelijk zeg!
Inge heeft inmiddels mijn cadeautjes ontvangen en ze vond 'm leuk!

patroon etui: Orde van de rits etui uit Zo Geknipt!
stof: eigen voorraad



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus