Cashmerette Appleton Wrap dress: eindelijk (#week29)


Waarom heb ik deze niet veeeeeel eerder gemaakt? Ik kocht dit patroon, de Appleton Wrap Dress, al ergens in 2017 (of misschien al wel eerder). Ik houd van overslagjurken en zag al zulke flatterende creaties voorbij komen.
De patronen van Cashmerette zijn speciaal gemaakt voor de curvy vrouwen. Heerlijk hoe zij rekening houdt met de rondingen en hoe ze het lichaam op de juiste punten weet te benadrukken. Ze heeft zelfs een jeans patroon in 2 varianten: voor appels én peren!
Nu ik in de vakantie lekker de tijd heb om veel te naaien, knipte ik de patroondelen alvast voor de naaidate met Tialda. Het was al weer zo lang geleden dat we gezellig samen genaaid hadden, corona gooide behoorlijk roet in het eten. (Het papieren patroon had ik tijdens het naaiweekend in februari al overgenomen lees ik net op mijn blog hier, haha)
Echt, waarom heb ik toch zolang gewacht met het maken van dit patroon? Ik had 'm ook al twee jaar achter elkaar in mijn #MakeNine uitdaging gezet. Ik zag op tegen het combineren van maten (van 22 buste-> 28 taille en heup) en tegen het naaien. Van beiden begrijp ik nu niet waarom precies, ging allebei prima! Ik houd het maar op koudwatervrees, omdat ik het patroon zo leuk vind en ik niet wilde dat het een teleurstelling zou worden. Voor mijn proefexemplaar gebruikte ik een in het oog springende lycra die ik in de opruiming had gescoord.
Ik ging van 22 bovenwijdte naar 28 bij taille en heupen. Uiteindelijk haalde ik de bolling bij de heupen er weer uit, die vul ik dus echt niet (weer eens wat anders haha).
patroon: Cashmerette Appleton Wrap Dress
maat: 22-.>28 met aanpassingen
stof: lycra van Karterus Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus