Achter de naaimachine voor The Foundation for Kids (#week22)

In het verleden naaide ik wel eens voor Stichting Jurk en hielp ik ze een evenement voor vrijwilligers organiseren. Helaas is de stichting opgehouden te bestaan. Gelukkig hebben een aantal vrijwilligers het mooie werk opgepakt en zijn verder gegaan met The Foundation for Kids.

The Foundation for Kids is een initiatief dat zich inzet voor kinderen die zelden of nooit nieuwe kleding krijgen. De kinderwensen worden via de maatschappelijke organisaties ingediend en door middel van de facebookpagina van de foundation uitgezet om gemaakt te worden. De beheerders van de foundation verdelen de aanvragen onder de vrijwilligers. Een aantal weken later gaat de kinderkledingwens in vervulling en bijna vanzelf wordt een glimlach op het gezicht van het kind getoverd.
In deze podcast van Sewing Two kan je luisteren naar een gesprek met een van de bestuursleden waarin zij het werk van de Foundation ook toelicht. Wil je ook meedoen, meld je dan aan bij The Foundation for Kids Facebookgroep, daar worden wekelijks nieuwe aanvragen geplaatst.

Ik had zin om ook weer een steentje bij te dragen en meldde me aan voor 2 shirtjes en 2 leggings. Deze aanvraag is voor Stichting Babyspullen die babystarterspakketten samenstellen en gratis verstrekken via diverse instanties aan (aanstaande) ouders in Nederland die het financieel moeilijk hebben. Ik kreeg 2 shirtjes met korte mouw maat 50/56 toegewezen en 2 leggings / broekjes maat 92. Toen het zulk lekker weer was ben ik een stapel patroon bladen doorgegaan in het zonnetje op zoek naar patronen. Leuk om weer eens door mijn voorraad van patroonbladen heen te gaan!

Voor de shirtjes met korte mouw besloot ik voor een patroon uit de Knippie 4/2019 te gaan. Geen succes moet ik zeggen, ik snapte geen snars van de beschrijving, enorm veel lijnen op het patroon en om over de hals afwerking maar te zwijgen. Al wat aanpassing gedaan, maar hals lijkt nog steeds nergens op. Toen ik daarna de drukker er ook nog eens verkeerd in zette....einde verhaal voor dit shirt en dit patroon....
Op zoek naar een doos met kamsnaps voor het piratenshirtje kwam ik nog een andere Knippie tegen met een shirt met envelop hals. Die bevalt gelukkig veel beter! De meisjes variant is af, de jongensvariant ligt geknipt klaar. Hier word je toch (wel) heel vrolijk van!
Voor het jongensbroekje ga ik voor de Lou uit LMV en voor de meisjeslegging gebruik ik een patroon uit een oude Ottobre Kids, leuk om van de week af te maken!

Kijk, dat is nou CreaPower: met je creativiteit (belangeloos) iemand anders blij maken!


patroon: shirt 5 Knippie 4/2019
maat: 50/56
stof: donatie stof piraten

patroon: shirt 2 Knippie 2/2019
maat: 56
stof: donatie stof vlinders

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus