De kracht van creativiteit

We zijn niet voor niets bezig met de oprichting van de stichting CreaPower (als het meezit, zitten we nog dit jaar bij de notaris!) en ik word ook weer helemaal warm van een aantal initiatieven die ik op het wereldwijde web weer voorbij zie komen.

Karweitje voor Afrika
Zo las ik op het blog van Frummeltje haar initiatief samen met een vriendin om maandverband te maken van badstof voor vrouwen en meisjes in Tanzania. Op deze manier ondersteunen zij  het vrijwilligerswerk van bekenden daar. Ik begrijp dat een sponsor voor badstof nog welkom is, dus als je nog wat bij kunt dragen...
12/1212:12
Voor de derde keer wordt de 12121212 actie georganiseerd door Mienke Rozen, opruimcoach en onverbeterlijke optimist zoals zij zichzelf noemt. Op 12 december loop je om 12:12uur de wijde wereld in met een cadeautje dat je aan de eerste de beste persoon geeft die je tegenkomt. Als je wilt kan je er een briefje bij doen waarop je in eigen woorden uitlegt wat 12/1212:12 is. Mienke noemt het op haar website "een oefening in lef, in enthousiasme en spontaniteit", het gaat haar om het 1:1 contact. Hier kan je ervaringen van vorige jaren lezen.

Kijk voor nog meer leuke en creatieve initiatieven op het Forum van CreaPower. We zijn net begonnen met verzamelen en vastleggen, dus er kunnen nog veel meer voorbeelden bij! Als je zelf leuke voorbeelden hebt, mail ze me dan of plaats ze zelf op het forum. Laten we dat warme gevoel vooral delen met elkaar!

Reacties

  1. Hai Jos, dit is nu zo leuk van het bloggen. Ik heb me opgegeven bij Steffie. Met de kerst is ons bedrijf een weekje dicht, dan kan ik lekker aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus